Campagne 'Postmedewerker. Deel van je leven.' bekroond met een Effie.

Campagne 'Postmedewerker. Deel van je leven.' bekroond met een Effie

Een PostNL campagne is bekroond met een Effie, een prestigieuze award in de reclamewereld. Een campagne die moeders, vutters, studenten en vele anderen op het idee bracht dat parttime postbezorger heel goed 'Deel van je leven' kan zijn.

Het gevolg: 2,2 miljoen bezoeken aan werkenbijPostnl.nl. Dit heeft vervolgens weer geleid tot een enorme groei van het aantal sollicitanten, waardoor PostNL in 2012 volledig in de vacaturevraag van 24.000 nieuwe postmedewerkers kon voorzien. Bovendien steeg PostNL in de ranking van favoriete werkgevers zagen van plaats 130 naar 27.

De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten wordt toegekend. Uit het juryrapport: "Juist in een tijd waarin veel berichtgeving was over de slechte situatie waarin PostNL verkeerde en er veel ontslagen vielen, werd er een grootschalige wervingscampagne gestart. PostNL verdient een Effie omdat hij in deze spagaat gekozen heeft voor de juiste strategie en het juiste inzicht."