Klachtenafhandeling van PostNL in samenwerking met Klacht.nl op derde plek

PostNL logo

Den Haag, 16 december 2014 – PostNL werkt sinds 1 november 2014 samen met de website Klacht.nl om meldingen die klanten op deze website uiten over een product of dienst van PostNL snel op te lossen. Binnen de korte periode van 5 weken zijn 1.386 van de eerder aangemelde 1.519 klachten verwerkt.

Dit betekent dat maar liefst 91 procent van de openstaande klachten is opgelost. Voor een groot gedeelte van de overgebleven 9 procent is PostNL al druk bezig met een reactie naar de klant. Met dit geweldige resultaat staat PostNL op de derde plaats voor wat betreft de dienstverlening in klachtenafhandeling door koeriersbedrijven en postbezorgers in Nederland. 

Ook kunnen klanten een klacht over een product of dienst direct aan PostNL melden door contact op te nemen met de Klantenservice. Klanten kunnen klachten op verschillende manieren indienen voor een juiste en snelle afhandeling. Het is mogelijk om telefonisch, schriftelijk of via social media een melding te maken. Ook kunnen klanten een speciaal ingericht online contactformulier voor klachten invullen. In alle gevallen wordt direct contact met de klant opgenomen om samen een passende oplossing te zoeken die beide partijen tot tevredenheid stemt. 

PostNL meet de kwaliteit van de klanttevredenheid en dienstverlening iedere dag. De resultaten laten zien dat 96 procent van de consumentenpost en 98 procent van de zakelijke post op tijd wordt bezorgd. Bijna alle post wordt bezorgd op het juiste adres en ruim 84 procent van de klanten is tevreden of zelfs zeer tevreden. In zijn dienstverlening streeft PostNL voortdurend naar verbeteringen in de processen en vernieuwende oplossingen voor de klant.