Thuiswinkel.org, GfK en PostNL komen vier keer per jaar met Thuiswinkel Markt Monitor

20140507 Thuiswinkel.org, GfK and PostNL will be publishing the Thuiswinkel Markt Monitor four times a year

Thuiswinkel.org, GfK en PostNL hebben besloten de halfjaarlijkse Thuiswinkel Markt Monitor voortaan vier keer per jaar uit te brengen. Online shoppen naar producten en diensten is steeds meer gemeengoed in de Nederlandse huishoudens. Doel van de Thuiswinkel Markt Monitor is de ontwikkelingen in de e-commerce markt nauwlettender vast te leggen en een instrument te bieden voor het e-commerce beleid.

Strategisch beleid

"Door de Thuiswinkel Markt Monitor vier keer per jaar uit te geven, houden wij onze leden continu op de hoogte van de stand van zaken op e-commerce gebied. Zo kunnen zij hun strategisch beleid aanpassen aan de laatste ontwikkelingen en hebben zij een streepje voor op de rest van de markt,” aldus Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org. "We zien dat samenwerking in de keten steeds belangrijker wordt om drempels weg te nemen voor de consument en zo de thuiswinkelmarkt verder te ontwikkelen. PostNL wil samen met klanten en partners die stappen zetten. Daarvoor is het nodig dat alle betrokkenen continu over de meest actuele kennis over de e-commerce markt beschikken. De Thuiswinkel Markt Monitor biedt dat inzicht." zegt Gerrit Mastenbroek, directeur PostNL Pakketten.