PostNL test nieuwe dienst bij Zalando klanten

Logo PostNL

Den Haag, 17 maart 2016 - Op dit moment test Zalando een nieuwe dienst van PostNL: Retour on Demand. Zalando klanten uit Amsterdam die een pakketje terug willen sturen kunnen dit nu thuis op laten halen. Met Local Express, een dienst van PostNL, wordt het pakketje op ieder gewenst moment bij de consument thuis opgehaald. De eerste gebruikers zijn enthousiast, daarom is de proef verlengd.

Retour on Demand is een nieuwe dienst van Local Express. Deze dienst maakt het voor bedrijven mogelijk om leveringen of zendingen, die retourgestuurd moeten worden, nog dezelfde dag uit te laten voeren. De dienst is al beschikbaar voor Zalando klanten in Amsterdam, tijdens de proefperiode is de dienst gratis. Zalando begeleidt consumenten die een aanschaf terug willen sturen via de website naar de pagina van Local Express. De consument kan hier kiezen uit tijdvakken van maximaal één uur tussen 08.00 en 21.00 uur op dezelfde dag. Local Express haalt het pakket op bij de consument en zorgt voor het gehele retourproces. 

Gemak dient de mens

'Zalando’s voornaamste doel is de consument een onvergetelijke winkelervaring te geven. Daarbij draait alles om gemak. De proef met Retour on Demand en de samenwerking met Local Express is een belangrijke eerste stap in die richting en helpt ons bij het testen van innovaties waarmee we het service niveau voor onze Nederlandse klanten verbeteren’, zegt Donna Darthuizen, Country Cluster Head Benelux van Zalando. 

Local express 

'Local Express maakt online én offline winkelen nog makkelijker, je ontvangt je aankopen nu namelijk snel thuis. Met de diensten van Local Express spelen wij in op de groeiende vraag naar snelle lokale levering. Al meer dan 200 winkels, in Amsterdam en Rotterdam, hebben zich al ingeschreven voor de Local Express dienstverlening”, zegt Rob Buyse, Business Development Manager Local Express van PostNL.