TNT en Con-way Freight starten samenwerking om kostenefficiënte express vrachtdiensten van en naar de Verenigde Staten te bieden

Amsterdam - NL, Ann Arbor – MI, USA, TNT en Con-way Freight maken vandaag bekend een partnerschap aan te gaan om hun respectievelijke netwerken voor wegvervoer in Europa en de Verenigde Staten aan elkaar te koppelen en kosteneffectieve, hoogwaardige express vrachtdiensten te bieden tussen beide zijden van de Atlantische Oceaan.

Met deze overeenkomst wordt Con-way Freight voor TNT de primaire wegtransportpartner voor de aflevering van ‘Economy Express’ pakketten en vracht in de Verenigde Staten. Con-way Freight is de toonaangevende LTL-vrachtvervoerder (less-than-truckload) van Noord-Amerika. Con-way Freight biedt een dagzekere dienst naar 99% van de postcodes op het vasteland van de Verenigde Staten. Tegelijkertijd wordt het netwerk van Con-way Freight gekoppeld aan het wereldwijde netwerk voor luchtvervoer en het Express netwerk voor wegvervoer van TNT, dat in Europa ruim 35 landen dekt.

De samenwerking biedt bovendien beide bedrijven de mogelijkheid om een uitgebreide reeks internationale vrachtdiensten te verkennen en te ontwikkelen onder eigen merknaam, gebruikmakend van de nu tot stand gekomen netwerkconnectiviteit tussen Con-way Freight in de Verenigde Staten en TNT in de rest van de wereld.

Marie-Christine Lombard, Group Managing Director Express en lid van de Raad van Bestuur van TNT: “De samenwerking van TNT met Con-way Freight maakt het mogelijk kostenefficiënte en toch snelle en betrouwbare express vrachtdiensten te bieden voor klanten aan beide zijden van de Atlantische Oceaan. Wij zien dat veel klanten en prospects hun export business naar de Verenigde Staten willen ontwikkelen waarvoor ze een betrouwbare transportoplossing voor vracht nodig hebben. Deze samenwerking tussen TNT en Con-way Freight is voor hen bedoeld.”

“Deze strategische alliantie met TNT betekent een verdere uitbreiding van de capaciteiten van Con-way om aan de internationale behoeften van onze klanten te voldoen, en dit is een belangrijke onderscheidende factor in de huidige wereldeconomie", aldus John G. Labrie, president van Con-way Freight. “Wij hebben beiden profijt van deze samenwerking en onze klanten zijn zich bewust van de aanzienlijke voordelen van een hoogst betrouwbare, kosteneffectieve dienst waarmee de totale logistieke kosten kunnen worden gereduceerd, de toeleveringscycli kunnen worden versneld, en producten sneller op de markt gebracht kunnen worden. We zijn bijzonder enthousiast over deze samenwerking met een van ’s werelds meest gerespecteerde en succesvolle leveranciers van expressdiensten.”

De Economy Express dienst van TNT biedt een voordelige, dagzekere expressdienst voor vracht, inclusief afhalen op verzoek, levering van-deur-tot-deur, inklaring en online Track&Trace functie, met een overkomstduur van 3 tot 6 dagen van Europa naar de Verenigde Staten.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.