TNT ontvangt “Cargo Climate Care Award”

Onderscheiding van Lufthansa Cargo beloont de inzet van de divisie Express voor het milieu

Amsterdam - TNT heeft de “Cargo Climate Care Award” van Lufthansa Cargo ontvangen voor de inzet van de onderneming op het gebied van duurzaam vrachtvervoer. De onderscheiding is specifiek aan TNT Express Azië uitgereikt tijdens een ceremonie op 26 februari in Frankfurt (Duitsland). TNT Express Azië heeft gewonnen in de categorie “klanten”. De twee andere categorieën waren “medewerkers” en “jonge onderzoekers en wetenschappers”.

Ondanks de economische neergang werkt TNT vastbesloten verder aan de minimalisering van de CO2-uitstoot van het bedrijf, door gebruik te maken van technologieën die weinig CO2 produceren en door efficiënter energiegebruik waar dit mogelijk is. TNT blijft zoeken naar nieuwe en geavanceerde manieren om het hoofd te bieden aan de milieu-uitdagingen in de transportsector door met klanten samen te werken aan duurzame supply chains en innovatieve oplossingen te verkennen om de CO2-uitstoot te terug te dringen.

In Azië bij voorbeeld voert de divisie Express van TNT een test uit met elektrische bestelwagens in de stad Wuhan (China), in samenwerking met een grote Chinese autofabrikant en producent van elektrische voertuigen. Het milieumanagementsysteem van TNT en de daarmee samenhangende doestellingen worden ondersteund door het Planet Me-programma van TNT en andere initiatieven op dit gebied. Planet Me is in 2007 extern gelanceerd.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.