TNT verlengt sponsorschap World Press Photo

Amsterdam - TNT heeft haar sponsorcontract met World Press Photo met nog eens drie jaar verlengd. Gisteren is dit in Davos bekendgemaakt waar Tim Hetherington, winnaar van de World Press Photo contest in 2008, een key note speech gaf tijdens het jaarlijkse diner voor het World Food Programme ten overstaan van zestig topmensen uit de politiek en het bedrijfsleven, waaronder voormalig Secretaris Generaal van de Verenigde Naties Kofi Annan and Premier Odinga van Kenia. In zijn toespraak onderstreepte Tim Hetherington de belangrijke rol die fotojournalisten spelen in de wereldwijde bewustmaking van problemen als hongersnood en klimaatopwarming.

Rein Skullerud

TNT is sinds januari 2003 een wereldwijde corporate sponsor van World Press Photo. Als wereldwijde onderneming met meer dan 161.000 medewerkers heeft TNT grote belangstelling voor de belangrijkste uitdagingen waar de wereld voor staat en zet zich in voor de strijd tegen honger en armoede en de
 wereldwijde klimaatopwarming.
 
Peter Bakker, CEO van TNT, verklaarde: “TNT is een mensenbedrijf en heeft oog voor wat zich in de wereld afspeelt. Het sponsorschap van World Press Photo maakt deel uit van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijf. TNT wil het verschil maken. Het verschil maken begint met bewustwording, en dat is een van de belangrijkste positieve aspecten van fotojournalisme.”
 
Pieter Broertjes, voorzitter van World Press Photo, verklaarde: “Als non-profit organisatie zijn we afhankelijk van de ondersteuning door het bedrijfsleven. TNT kiest ervoor – door een van de belangrijkste sponsors van World Press Photo te blijven – niet alleen het werk van professionele fotojournalisten te ondersteunen maar ook het commitment van het bedrijf aan maatschappelijke verantwoordelijkheid uit te breiden door het belang van het persvrijheidsprincipe te benadrukken. World Press Photo is er trots op TNT als partner te hebben.”