TNT lanceert eerste geïntegreerde netwerk voor wegvervoer in Zuid-Amerika

Snelste overkomstduur en hoogste betrouwbaarheid

Amsterdam - TNT, een van ’s werelds meest vooraanstaande aanbieders van express- en postdiensten, maakt vandaag de lancering bekend van het eerste en enige geïntegreerde netwerk voor wegvervoer in Zuid-Amerika, waarmee de ABC-landen (Argentinië, Brazilië en Chili) met elkaar worden verbonden.

Het zogenaamde South America Road Network (SARN) is een snel, betrouwbaar en veilig geïntegreerd netwerk voor wegvervoer dat 30 steden over 3.000 kilometer in drie landen met elkaar verbindt. Het SARN bouwt voort op de binnenlandse capaciteiten van TNT in Chili en Brazilië, in vervolg op de acquisities van LIT Cargo en Expresso Araçatuba in respectievelijk februari en april jongstleden. Met de creatie van het SARN realiseert TNT zijn ambitie om de interregionale leider te worden met een ongeëvenaard netwerk voor wegvervoer.

Het SARN van TNT biedt een volledige, veilige en dagzekere deur-tot-deur distributiedienst met opties voor versnelde douaneafhandeling. Dankzij een volledige track&trace functionaliteit die wordt ondersteund door een 24/7 real-time GPS-positioneringssysteem op alle voertuigen biedt het SARN volledige transparantie, uitstekende beveiliging van de lading en een proactieve klantenservice. De structuur van het SARN voorziet in een dagelijks vertrek vanuit alle grote steden en maakt hierdoor de kortste overkomstduur mogelijk, waardoor TNT de snelste dienstverlening in de regio kan bieden.

“TNT heeft de aanwezigheid van de onderneming in Brazilië en Chili succesvol weten uit te breiden, met vooruitgeschoven posten in de omringende landen. Het is nu tijd de punten met elkaar te verbinden. We bieden onze klanten jarenlange ervaring in het managen van internationale netwerken voor wegvervoer als kostenefficiënt alternatief voor luchtvervoer. Het SARN is de ruggengraat van onze strategie in Zuid-Amerika, dat een sleutelmarkt is voor TNT,” aldus Marie-Christine Lombard, Group Managing Director van TNT Express.

“Met het South American Road Network van TNT beschikken klanten in deze regio nu over meer keuzes voor hun grensoverschrijdende en interregionale zendingen. Het SARN maakt het hen mogelijk te kiezen voor een betrouwbare deur-tot-deur service met een ongeëvenaarde overkomstduur tegen lagere kosten dan expressvervoer door de lucht,” aldus Curtis Watson, Managing Director van TNT voor Zuid-Amerika. “In de huidige economische situatie biedt het SARN de markt een hard nodige en kosteneffectieve oplossing.”

Het South America Road Network van TNT versterkt de kerncompetenties en de expertise van de onderneming op het gebied van het managen van uitgebreide netwerken voor wegvervoer in Europa, Azië en het Midden-Oosten. Als enige in zijn soort in de regio dient het SARN van TNT als een strategisch initiatief om de leidende positie van TNT in Zuid-Amerika te versterken.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.