TNT opent road hub in Wuhan, China

Met plannen voor 10 regionale road hubs speelt TNT in op groei van de Chinese markt

Wuhan, China - TNT heeft vandaag een road hub in het Chinese Wuhan in de provincie Hubei officieel in gebruik genomen ter versterking van haar distributienetwerk voor wegvervoer in centraal-China. De nieuwe regionale hub wordt aangestuurd door TNT Hoau, een 100% deelneming van TNT. Deze aanwinst is een nieuwe mijlpaal in de ontwikkeling van de leveringsdiensten van TNT op de Chinese binnenlandse markt, na de lancering van wegvervoersdiensten met dagzekere levering in februari 2009. TNT is van plan om de komende vijf jaar in China in totaal 10 regionale road hubs te openen en daarmee in te spelen op de groeiende binnenlandse vraag. Verwacht wordt dat de Chinese binnenlandse economie in 2009 toch nog met tenminste 6.5% zal groeien.

De nieuwe hub, met een oppervlakte van 46.620 vierkante meter, ligt in het Wuhan Dongxihu Bonded Logistics Centre, in het geografische en economische hart van centraal-China. De hub stelt TNT in staat om de levertijden op de belangrijkste lijnverbindingen in de provincies Fujian, Jiangxi, Hunan, Sichuan en Chongqing City met twee dagen terug te dringen en tegelijkertijd de exploitatiekosten met 10% te verminderen.

Het Wuhan Dongxihu Bonded Logistics Centre heeft TNT Hoau ondersteund bij de ontwikkeling van de regionale hub. De hub is voorzien van de vooruitstrevende faciliteiten van een internationale hub voor wegdistributie en voldoet aan de operationele eisen van TNT Hoau en is daarmee een van de leidende logistieke centra in China. Dit is het vierde bonded logistics centre in China, na Suzhou, Beijing en Nanjing. Dankzij de aanwezigheid van dit centrum geniet Wuhan de status van internationale vrijhandelshaven in centraal-China.

“Waar het om gaat is dat we onze dienstverlening nog concurrerender maken om onze klanten in China nog beter van dienst te kunnen zijn,” aldus Michael Drake, Regional Managing Director van TNT Noord-Azië. “Dat wij ondanks de huidige economische moeilijkheden blijven investeren in TNT Hoau getuigt van ons streven om marktleider te worden. Deze uitbreiding is essentieel voor ons toekomstig succes in China. Met de toenemende binnenlandse consumptie in China groeit ook de behoefte aan snellere en meer uitgebreide en betrouwbare vervoersdiensten over de weg. Door deze mega-hubs krijgt TNT Hoau een ideale uitgangspositie om van die toekomstige groei te profiteren.”

TNT Hoau, een volle dochtermaatschappij van TNT China, speelt een cruciale rol in de strategie van TNT om de nummer 1 op de Chinese markt te worden. TNT Hoau exploiteert het grootste particuliere netwerk voor wegvervoer in China, bestaande uit 56 binnenlandse hubs die 1260 depots en ruim 500 Chinese steden bedienen.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.