TNT Express lanceert Direct Express in Europa

Direct van de klant naar de hub in het land van bestemming

Amsterdam - TNT Express heeft een nieuwe, kosteneffectieve oplossing gelanceerd voor vervoer over de weg binnen Europa, genaamd Direct Express. Voor klanten die grote hoeveelheden pakketten verzenden biedt deze nieuwe oplossing een snellere, flexibelere en betrouwbaardere dienstverlening via een rechtstreekse verbinding naar het binnenlandse TNT-netwerk in het land van bestemming.

Direct Express is een oplossing waarmee zendingen direct bij de klant worden afgehaald en per speciale vrachtwagenrit worden vervoerd naar het invoerpunt van het TNT-netwerk in het land van bestemming. Op deze manier wordt het depot en de hub van het land van verzending omzeild. Het binnenlandse TNT-netwerk in het land van bestemming verzorgt vervolgens de aflevering van elk pakket deur-tot-deur, op tijd en in perfecte staat.

Met Direct Express profiteren de klanten van TNT Express van een proces op maat met een hogere kostenefficiency, met de betrouwbaarheid, ongeëvenaarde dekking en befaamde klantenervaring van de binnenlandse TNT-netwerken in Europa. Het omzeilen van het depot en de hub in het land van oorsprong biedt de klant een grotere flexibiliteit in afhaaltijden, zodat de dienstverlening beter aangepast kan worden aan de specifieke behoeften van de klant. In het land van bestemming biedt TNT een breed scala aan afleveringsmogelijkheden, vóór 9 uur, 10 uur, 12 uur of eind van de dag, zodat aan alle specifieke vereisten kan worden voldaan.

“TNT is er trots op het eerste expressbedrijf te zijn dat dit product aanbiedt met een werkelijk Europa-brede dekking dankzij onze sterke binnenlandse netwerken in heel Europa”, aldus Jan Willem Breen, Directeur Marketing & Sales van TNT Express. “De meest efficiënte route is immers de rechtstreekse weg, en minder kilometers bespaart tijd en geld en is minder schadelijk voor het milieu. Tegelijkertijd profiteren onze klanten van de uitstekende klantenervaring die zij kunnen verwachten van TNT, zoals een hogere betrouwbaarheid, end-to-end transparantie en controle, en meer flexibiliteit in de afhaaltijden.”

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.