TNT Express lanceert wereldwijde online service voor het opvragen van de handtekening voor ontvangst

Afbeelding handtekening voor ontvangst online beschikbaar voor ruim 85 bestemmingslanden

Amsterdam - TNT Express biedt haar klanten voortaan een online service om de handtekening voor ontvangst (bewijs van aflevering) van hun zendingen op te vragen. Het is een nieuw standaard onderdeel in de Track & Trace-functie van de online en PC-gebaseerde verzendtools van TNT, myTNT, ExpressShipper, ExpressManager en ExpressConnect. Deze service is beschikbaar voor ruim 85 bestemmingslanden wereldwijd, waaronder alle volwassen express-markten, de opkomende markten zoals China, India en Brazilië, en veel andere bestemmingen.
De afbeelding van de handtekening op het bewijs van ontvangst is een digitale kopie van de handtekening van de ontvanger of van de stempel van de onderneming, plus de datum en het tijdstip van aflevering. Deze afbeeldingen zijn doorgaans beschikbaar op de ochtend van de dag na aflevering. Het gemak van de online beschikbaarheid geeft afzenders meer controle over de zendingen, vereenvoudigt hun administratieve processen en helpt hen hun rekeningen betaald te krijgen. TNT Express stelt deze service beschikbaar aan al haar klanten, zonder dat zij deze aan hoeven te vragen, en zonder extra kosten.

“We hebben de meest uitgebreide service in onze sector gecreëerd voor het online opvragen van de handtekening op het afleveringsbewijs, met een uitstekende geografische dekking, een hoge weergavekwaliteit en gemakkelijke online toegang voor al onze klanten”, aldus Jan Willem Breen, Marketing & Sales Director van TNT Express. “Het is geenszins een nieuwe service bij express-integrators, maar we hebben hiermee wel een nieuwe norm gesteld voor hoe dit in onze sector wordt gedaan.”

De oplossing van TNT dekt allerlei soorten afbeeldingen af, van de handtekening op het scherm van een mobiele terminal bij de aflevering tot aan ingescande routelijsten met handtekeningen en dikwijls firmastempels. Door deze aanpak kan TNT aansluiten bij de verschillende lokale en culturele gewoonten voor de bevestiging van ontvangst. Het maakt ook een brede geografische dekking mogelijk, aangezien alle netwerken deze dienst kunnen bieden, of het gaat om eigen TNT-onderdelen, partners of organisaties waarmee we samenwerken.

TNT Express biedt het online opvragen van de handtekening op het bewijs van ontvangst voor ruim 85 bestemmingslanden, waarmee meer dan 90% van alle vervoerde zendingen worden afgedekt. TNT Express gaat deze service geleidelijk verder uitrollen, waarmee de geografische dekking in de komende maanden tot ruim 100 landen zal worden uitgebreid.
TNT Express PoD signature image coverage: Destination countries (October 2009)
Afghanistan
Uruguay
Vietnam
Yemen

Overzicht van de internationale beschikbaarheid van TNT's PoD diensten.