TNT benoemt Bernard Bot tot Chief Financial Officer (CFO)

Amsterdam - TNT maakt vandaag de benoeming bekend van Bernard Bot tot Chief Financial Officer (CFO) van de onderneming. TNT zal kennis geven van zijn benoeming tot lid van de Raad van Bestuur op de eerstvolgende Algemene Vergadering van Aandeelhouders in april 2011. Deze benoeming volgt op het vertrek van de huidige CFO en lid van de Raad van Bestuur Henk van Dalen, die de onderneming gaat verlaten in verband met zijn benoeming tot CFO van VimpelCom LTD. Henk van Dalen verlaat TNT formeel per eind september maar zijn betrokkenheid bij de dagelijkse bedrijfsvoering is effectief op 1 augustus 2010 beëindigd.

In reactie hierop hebben voorzitter van de Raad van Commissarissen Piet Klaver en CEO Peter Bakker het volgende verklaard: “Het is spijtig dat Henk van Dalen heeft besloten TNT te verlaten. Vanzelfsprekend respecteren we zijn besluit en feliciteren we hem met zijn nieuwe functie. Tijdens zijn periode als CFO van TNT heeft Henk de financiële functies binnen de onderneming versterkt, substantiële verbeteringen gerealiseerd op diverse financiële gebieden, zoals belastingen en cash management, en een belangrijke bijdrage geleverd aan de strategische ontwikkeling van de groep.”

“We zijn bijzonder verheugd met de benoeming van Bernard Bot tot CFO. De ervaring van Bernard in de financiële wereld en het bedrijfsleven binnen en buiten TNT, evenals zijn betrokkenheid bij recente strategische corporate projecten maken dat we een groot vertrouwen in hem hebben. We wensen Bernard veel succes in deze belangrijke functie voor onze onderneming.”

Bernard Bot is per 1 augustus 2010 aan in zijn nieuwe functie als CFO begonnen. Bernard is sinds 2005 in dienst van TNT en is verantwoordelijk geweest voor diverse financiële functies, zoals Business Control, M&A en Risicomanagement, alsmede voor de leiding van belangrijke ondernemingsbrede projecten. Voor zijn komst naar TNT was Bernard partner bij McKinsey & Company, waar hij heeft gewerkt met klanten binnen de sectoren transport, post en logistiek.

Bijlage: CV Bernard Bot

Foto Bernard Bot - klein

Download hoge resolutie foto Bernard Bot, CFO van TNT

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.