TNT Post Duitsland bereikt overeenstemming met uitgevers voor start “mail alliance”

Overeenkomst met Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, CITIPOST-Verbund en Logistic-Mail-Factory (a company of Mediengruppe Pressedruck, Augsburg) ondertekend om samenwerking op het gebied van postdistributie te versterken

Amsterdam - TNT Post Holding Deutschland GmbH heeft een overeenkomst ondertekend met Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck GmbH & Co. KG, CITIPOST-Verbund-GmbH en Logistic-Mail-Factory (onderdeel van Mediengruppe Pressedruck, Augsburg) voor de oprichting van een samenwerkingsverband in Duitsland onder de naam “mail alliance”. Met deze nieuwe alliantie versterkt TNT Post de al bestaande samenwerking met de postdistributiebedrijven van vooraanstaande Duitse uitgevers. “mail alliance” gaat operationeel van start op 25 januari 2010.

“mail alliance” biedt een oplossing voor regionale klanten met landelijke postvolumes. De partners van “mail alliance” zullen een uniek platform inrichten voor de uitwisseling van hun interregionale postvolumes. Op deze wijze kan aan klanten een betere oplossing worden geboden voor de postdistributie in Duitsland via alternatieve netwerken.

Bij de start koppelen de partners hun ruim 50 distributiebedrijven aan elkaar via 4 hubs, een IT-infrastructuur en een same day transportnetwerk in samenwerking met TNT Express. Dit zal leiden tot uniforme servicekaders, een hoge kwaliteit van de dienstverlening en een breder pallet van diensten voor de klant.

De partners maken gebruik van hun bestaande infrastructuren en er zijn dan ook geen extra investeringen op logistiek gebied nodig.

Naast de genoemde oprichtende partners zullen naar verwachting ook andere uitgevers en postbedrijven worden uitgenodigd zich in de loop van dit jaar bij de alliantie aansluiten.

Harry Koorstra, Group Managing Director Mail en lid van de Raad van Bestuur van TNT: “Ik juich dit initiatief toe, omdat het perfect aansluit bij onze onlangs bekendgemaakt strategie ‘Vision 2015’. Het is een duidelijke stap vooruit naar het scheppen van waarde voor onze postactiviteiten via een samenwerking met partners om onze positie te versterken, met name in Duitsland waar we nog steeds te maken hebben met moeilijke marktomstandigheden, zoals het minimumloon en de BTW.”

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.