TNT verkoopt ongeadresseerde postactiviteiten in Duitsland aan het management team

Amsterdam - TNT heeft een overeenkomst getekend voor de verkoop, met onmiddellijke ingang, van haar Duitse activiteiten op het gebied van ongeadresseerde post (TNT Direktwerbung) aan het huidige management team.

TNT Direktwerbung, onderdeel van TNT Post Duitsland, is een vooraanstaande operator op het gebied van ongeadresseerde postdistributie met landelijke dekking en vestigingen in Berlijn, Bleicherode, Magdeburg, Löhne, Hamburg, Rostock, Chemnitz en Holzgerlingen. TNT Direktwerbung heeft circa 300 medewerkers.

De verkoop van TNT Direktwerbung is in lijn met de strategie van TNT, die gericht is op het managen van de EMN-activiteiten (European Mail Networks) met het oog op waardecreatie via partnerschappen en verkoop, zoals bekendgemaakt op de Analistendag van TNT op 3 december 2009.

TNT Post Duitsland zal zich verder focussen op de geadresseerde briefpostactiviteiten en het verkennen van mogelijkheden voor het sluiten van partnerschappen.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.