TNT Hoau voltooit dagzeker distributienetwerk per wegvervoer in China

Kostenefficiënt alternatief voor luchtvracht met distributie door heel China

Guangzhou, China - TNT Hoau, het wegvervoerbedrijf van TNT in China, maakt vandaag de voltooiing bekend van zijn landelijk dagzeker distributienetwerk per wegvervoer. In de afgelopen twee maanden heeft TNT Hoau de dekking van het netwerk uitgebreid met Chengdu, Chongquing, Zhengzhou, Xian, Yantai en Xiamen. Het bedrijf biedt nu een gegarandeerde dagzekere aanlevering naar 26 van de grootste steden van China, gebruikmakend van 246 dagzekere lijnverbindingen. Het netwerk omvat 800 depots in geheel China, met een sterke concentratie in de belangrijkste economische regio’s zoals de Yangtze Delta, de Parelrivier Delta, en de Bohaibaai.

De dagzekere distributiedienst van TNT Hoau biedt een kostenefficiënt en tevens snel en betrouwbaar alternatief voor binnenlandse luchtvracht, met deur-tot-deur vervoer en online track&trace. Zo kan een zending van bijvoorbeeld Guangzhou naar Shanghai in minder dan twee dagen worden afgeleverd. De zendingen worden voorzien van een barcode en de containertrucks worden per GPS gevolgd. Naast de uitbreiding van de dekkingsgraad heeft TNT Hoau 400 Euro-3 vrachtwagens aangeschaft en een speciale landelijke klantenservice ingericht voor de nieuwe dagzekere dienst.

“Onze klanten in China krijgen nu de beschikking over alle zakelijke voordelen van een hoogwaardige landelijke dagzekere distributiedienst per wegvervoer, tegen een prijs die ruim onder die van binnenlandse luchtvracht ligt,” aldus Edward Xu, Managing Director van TNT-Hoau, “De successen die we hebben bereikt in de dagzekere distributie per wegvervoer zijn een verbetering van het totale dienstenpakket van TNT in China en versterken onze vooraanstaande positie in China” voegt Michael Drake, Regional Managing Director van TNT Noord-Azië, toe.”

TNT Hoau is in februari 2009 gestart met dagzeker wegvervoer, met de ambitie een nieuwe kwaliteitsstandaard te zetten binnen de Chinese markt voor wegvervoer. Deze dienst wordt gebruikt door zowel kleine en middelgrote bedrijven als Fortune 500-ondernemingen, met name in de sectoren high-tech, elektronica, de automobielindustrie en de textielbranche.

De dagzekere dienst van TNT Hoau is een aanvulling op de bestaande landelijke less-than-truckload (LTL) activiteiten. TNT Hoau beheert een distributienetwerk voor wegvervoer van in totaal 1.500 depots en 56 binnenlandse hubs over meer dan 600 Chinese steden. Daarnaast beschikt TNT over internationale netwerken voor weg- en luchtvervoer die China met respectievelijk Zuidoost-Azië en de rest van de wereld verbinden.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.