TNT vergemakkelijkt importeren met nieuw online systeem

Amsterdam - TNT Express maakt de wereldwijde introductie bekend van haar nieuwe Express Import-systeem, waarmee klanten de volledige controle krijgen over hun importzendingen. Deze nieuwe web-based tool biedt bedrijven de mogelijkheid om afhaalopdrachten voor importzendingen vanuit circa 170 landen te plaatsen, inclusief prijsopgave en facturering in de eigen valuta om hun verzendkosten beter te beheersen.

Dit nieuwe TNT-systeem is een uitbreiding van de bestaande Express Import-services en is beschikbaar voor alle klanten, ongeacht het type bedrijf of de omvang ervan, voor met name het importeren van goederen of onderdelen van meerdere leveranciers wereldwijd.

Een uniek kenmerk van het TNT Express Import-systeem is de mogelijkheid een prijsopgave aan te vragen voordat de boeking wordt afgerond. Dit betekent dat klanten daadwerkelijk kunnen beslissen wanneer hun importzending moet aankomen en tegen welke kosten. De goederen worden verzonden via het TNT-netwerk voor weg- of luchtvervoer, naar gelang het budget van de klant en de gewenste overkomstduur. Express Import is beschikbaar voor alle standaard afleverdiensten van TNT: 9:00 Express, 10:00 Express, 12:00 Express, Express, 12:00 Economy Express en Economy Express.

TNT Express Import biedt niet alleen meer controle, maar ook meer gebruiksgemak en een hoge mate van automatisering. De importerende klant kan zijn opdrachten online invoeren en per e-mail de afzender contacteren. TNT effent de taalbarrières, produceert de nodige documenten voor de afzender, en zorgt voor afhalen, vervoer, inklaring conform opdracht en aflevering van de zending op het opgegeven adres.

Om het bestelproces en de communicatie tussen de ontvangende klant en de afzender te versnellen, biedt Express Import bovendien de volgende functionaliteiten:

• Een adresboek, zodat het bij regelmatig terugkerende opdrachten niet nodig is alle adresgegevens opnieuw in te tikken.
  • Een herhaalopdrachtfunctie, zodat herhaalopdrachten in enkele seconden kunnen worden ingevoerd.
  • Een overzicht van alle afgegeven importopdrachten en hun huidige status.
Het systeem is in diverse talen beschikbaar, waaronder Engels, Spaans, Duits, Frans, Italiaans en Chinees.

“TNT streeft ernaar importactiviteiten gemakkelijker te maken voor haar klanten,” aldus Jan Willem Breen, Directeur Marketing & Sales van TNT Express. “Ons nieuw systeem biedt hen meer controle, meer snelheid en een hogere mate van automatisering, ongeacht vanuit welk land zij importeren. Onze klanten krijgen toegang tot ons Express Import-systeem via MyTNT, de online klanteninterface van TNT. Het enige wat afzenders nodig hebben om toegang te krijgen tot het systeem en om de opdrachten af te handelen, is toegang tot internet en e-mail. TNT zorgt voor het afhalen van de zending zodra de orderinformatie door het systeem is gevalideerd en de ontvanger de order heeft goedgekeurd. Importeren is nog nooit zo efficiënt geweest”, voegt hij toe.

TNT Express vervoert jaarlijks meerdere miljoenen importzendingen. Door onder andere de groei van China, India en andere opkomende economieën als producerende landen is de vraag naar import bij TNT sneller gegroeid dan de vraag naar export.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.

N.B.: Een demoversie van het TNT Express Import-systeem is beschikbaar op http://import.tnt.com/.