RS Components gunt contract aan TNT Express

Amsterdam – RS Components, ’s werelds grootste distributeur van elektronica en onderhoudsproducten, heeft een nieuw contract met TNT Express gesloten voor het vervoer van alle binnenlandse leveringen in Frankrijk en Italië. Voor wat betreft Italië is het een nieuw contract voor TNT, en voor wat betreft Frankrijk is het een contractverlenging.

Het tweejarige contract omvat de levering op de volgende dag van een breed scala van elektronische, elektrische en mechanische componenten aan klanten van RS Components, hoofdzakelijk Research & Development en onderhoudstechnici. Hoewel het voor het merendeel gaat om binnenlandse leveringen omvat het contract tevens zendingen vanuit het Verenigd Koninkrijk.

“We zij er trots op RS te ondersteunen met de snelle en efficiënte levering van hun producten,” aldus Joris Oudenhuijzen, Global Industry Director Electronics van TNT Express. “De online-verkoop vertegenwoordigt bijna de helft van de omzet van RS. Dit vereist zeer flexibele en snelle transportdiensten. TNT kon zich beroepen op solide binnenlandse capaciteiten in Frankrijk en Italië en een sterke connectiviteit via luchtvervoer met het Verenigd Koninkrijk.”

Namens RS verklaarde Philip Ferry, Global Freight Manager: “TNT deelt onze filosofie van een hoog serviceniveau bij de aflevering aan onze klanten, en dit nieuwe contract bouwt voort op onze bestaande sterke en positieve relatie met TNT.”

TNT Express werkt reeds voor RS Components in het Verenigd Koninkrijk, Singapore, Thailand en Duitsland. Het nieuwe contract sluit aan bij de ambitie van TNT om voort te bouwen op haar binnenlandse netwerken voor pakketvervoer in geheel Europa.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.