TNT gaat € 170 miljoen investeren in binnenlands distributienetwerk per wegvervoer in China

Shanghai – TNT maakt vandaag bekend in de komende jaren € 170 miljoen te zullen investeren om de vooraanstaande positie van de onderneming op de Chinese binnenlandse wegtransportmarkt te versterken. Deze investering stelt TNT Hoau, het distributienetwerk per wegvervoer van TNT in China, in staat zijn dagzekere afleverdienst per wegvervoer verder te verbeteren, nieuwe diensten te introduceren en extra personeel in dienst te nemen.

De omzet van de dagzekere diensten van TNT Hoau overtrof reeds in de eerste helft van 2010 die van geheel 2009, en de dekking van deze diensten is in 2010 uitgebreid tot 26 van de grootste steden van China. Het dagzekere netwerk beschikt nu over 800 depots in geheel China, met een concentratie in de belangrijkste economische regio’s zoals de Yangtze Delta, de Parelrivierdelta en de Bohaibaai. Het percentage tijdige aflevering is 99%.

TNT Hoau, dat in februari 2009 is gelanceerd, biedt dagzekere afleverdiensten per wegvervoer via een kostenefficiënt en desalniettemin snel en betrouwbaar alternatief voor de binnenlandse luchtvracht, met vervoer van-deur-tot-deur en online Track&Trace. Deze diensten worden gebruikt door zowel kleine en middelgrote bedrijven als door Fortune 500-ondernemingen, met name in de sectoren hightech, elektronica, machinebouw en textiel. Om de dienstverlening te ondersteunen beschikt TNT Hoau over 400 Euro-3 vrachtwagens en een speciale landelijke klantenlijn voor de dagzekere diensten.

TNT Hoau biedt daarnaast landelijke less-than-truckload (LTL) diensten. TNT Hoau beheert een distributienetwerk voor wegvervoer van in totaal 1.500 depots en 57 binnenlandse hubs dat meer dan 600 Chinese steden afdekt.

Naast binnenlandse afleverdiensten in China biedt TNT internationale vervoersdiensten over de weg en door de lucht binnen Azië en tussen China en Europa. In juli 2010 heeft TNT de vliegfrequentie van en naar Shanghai verhoogd tot zes vluchten per week, en die van en naar Hong Kong tot vijf vluchten per week.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.