TNT Post wordt PostNL

Den Haag – Na goedkeuring door de vergadering van aandeelhouders op 25 mei 2011 gaat TNT Post op 31 mei 2011 als zelfstandig postbedrijf verder onder de nieuwe naam PostNL. Het bedrijf is er trots op het predikaat ‘Koninklijk’ te mogen blijven voeren.
De focus van PostNL ligt op de markten van post, pakketten en e-commerce in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. Harry Koorstra, CEO van PostNL: “De keuze voor post, pakketten en e-commerce vloeit logisch voort uit onze activiteiten. Consumenten bestellen steeds meer goederen online en daardoor zien we ons werk in de bezorging van pakketten, nationaal en internationaal, fors toenemen. Post is een belangrijke schakel voor e-commerce, in de vorm van direct marketing of huis-aan-huis reclame. Verder leggen we ons steeds meer toe op het direct ondersteunen van e-commerce, door kant-en-klare webwinkels aan te bieden, of de hele logistiek voor online retailers over te nemen. Onze reputatie als betrouwbaar bedrijf en het feit dat we over het grootste vestigingennetwerk in Nederland beschikken, helpen daarbij. We zien ons bedrijf dan ook als een onmisbare schakel tussen de fysieke en online wereld. We hebben volop kansen om deze verder te ontwikkelen en daarin mee te groeien, nationaal en internationaal.”.
 
“Onze nieuwe naam PostNL symboliseert de betrouwbaarheid en nuchterheid van ons bedrijf. Met deze naam doen we recht aan ons verleden, want daar zijn we trots op. Tegelijkertijd maken we duidelijk dat we van origine een Nederlands bedrijf zijn, met ambities die verder strekken dan post en activiteiten die verder reiken dan onze landsgrenzen, in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië zijn we inmiddels de tweede speler op de markt. Ons driezijdige logo staat symbool voor het hart van onze onderneming, waarin post, pakketten en e-commerce centraal staan.”
 
De kleur van de nieuwe huisstijl blijft oranje. De nieuwe huisstijl wordt vanaf 31 mei zichtbaar in alle communicatie van Koninklijke PostNL. De rebranding van de bedrijfsmiddelen, zoals auto’s, bedrijfskleding en postkantoren, vindt gefaseerd plaats en wordt in de loop van het jaar in het straatbeeld zichtbaar. In de landen buiten Nederland wordt de naamswijziging in een later stadium doorgevoerd.