Publicatie agenda’s voor de AVA / BAVA 2011 en prospectus Express; deponering splitsingsdocumentatie; credit rating Express

Amsterdam – Vandaag worden de agenda’s voor de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) en de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) en de prospectus voor de aparte beursnotering van de Express-activiteiten van TNT gepubliceerd. Tevens wordt de splitsingsdocumentatie gedeponeerd. Daarnaast heeft TNT Express N.V. vandaag de voorwaardelijke credit-rating voor na de beursgang van Moody’s en Standard & Poor’s gekregen.

TNT N.V. heeft vandaag de agenda’s voor de komende AVA en BAVA 2011 (beide te houden op 25 mei 2011) gepubliceerd. De volledige agenda’s zijn beschikbaar op www.tnt.com.

Tevens heeft TNT N.V. de prospectus gepubliceerd voor de aparte beursnotering van de Express-activiteiten aan de beurs van Amsterdam (NYSE Euronext Amsterdam), welke beschikbaar is op www.tnt.com. In deze prospectus vindt u meer informatie over TNT Express N.V., de splitsing, de beursnotering en de handel in het aandeel.

TNT zal de vereiste splitsings- en fusievoorstellen bij de Kamer van Koophandel deponeren. Deze voorstellen en de bijbehorende toelichtingen zijn opgenomen in de Express-prospectus.

Standard & Poor's Financial Services LLC en Moody's Investors Service Limited hebben vandaag bekendgemaakt dat zij credit-ratings hebben toegekend aan TNT Express N.V. voor na de splitsing, onder de voorwaarde dat de BAVA besluit TNT Express N.V. af te splitsen van TNT N.V. en deze splitsing doorgang vindt. De voorlopige S&P credit-rating van TNT Express N.V. is ‘BBB +’ – ‘Stable’, die van Moody’s is ‘(P) Baa1’ – ‘Stable’. Meer informatie over de credit-ratings is te vinden op de websites van de twee kredietbeoordelaars.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.