Kamer van Koophandel en TNT Post sluiten nieuw meerjarencontract. Ook post KvK voortaan CO2-neutraal verstuurd

De landelijke Kamer van Koophandel (KvK) heeft een meerjarencontract met TNT Post afgesloten voor het bezorgen van alle brieven, magazines en drukwerk. Op jaarbasis gaat het om acht miljoen stuks post.

TNT Post had de afgelopen jaren met elke regionale KvK een afzonderlijke overeenkomst. Dit nieuwe, meerjarencontract is voor het eerst een landelijke overeenkomst waarbij de twaalf regionale Kamers en Kamer van Koophandel Nederland deelnemer zijn.

TNT heeft zich tot doel gesteld om klimaatneutraal te opereren. Dat doet ze door het nemen van een keur aan ´groene´ maatregelen, onder andere op het gebied van huisvesting en transport. Ook zakelijke klanten wordt de mogelijkheid geboden hun post ´groen´ te maken. Met behulp van een CO2-calculator kunnen klanten berekenen hoeveel CO2-uitstoot gemoeid is met hun postzending. Vervolgens vraagt TNT Post aan de klant of hij de CO2-uitstoot wil compenseren. TNT Post verdubbelt deze compensatie en investeert het geld in een windmolenpark in India. Vanaf januari dit jaar is op deze wijze meer dan 2000 ton CO2 gecompenseerd.

"Als Kamer van Koophandel hebben we een voorbeeldfunctie naar het bedrijfsleven. TNT Post biedt ons de mogelijkheid om de komende drie jaar 427 ton CO2 te compenseren. Voor ons was dit een belangrijke reden om onze post via TNT Post te versturen," aldus Sander Lapré, manager inkoop en facilitaire zaken bij KvK Nederland.

Ger Jacobs, commercieel directeur TNT Post: "Naast onze betrouwbaarheid en kwaliteit, heeft de Kamer van Koophandel ook voor ons gekozen vanwege onze flexibiliteit. Zo biedt het contract de twaalf regionale en de landelijke KvK een efficiëntere en dus goedkopere afhandeling van hun post."

Over De Kamer van Koophandel

De Kamer van Koophandel registreert in het handelsregister elke onderneming en rechtspersoon die zich in Nederland vestigt, op dit moment ruim 1,7 miljoen. Het handelsregister zorgt hiermee voor een actueel en transparant overzicht van het bedrijfsleven in Nederland. Daarnaast geeft de KvK voorlichting aan beginnende ondernemers, informeert ze bestaande bedrijven en stimuleert de KvK de economie met het initiëren en coördineren van (regionale) projecten. Op deze wijze stimuleert de KvK succesvol ondernemerschap in Nederland.