PostNL verrast klanten met direct mail in de vorm van een echte deur

Den Haag – Deze week heeft PostNL zakelijke klanten verrast met een direct mail in de vorm van een echte deur. Deze actie maakt onderdeel uit van een artistieke campagne, die het bedrijf recent startte om meer aandacht te vragen voor de effectiviteit van direct mail als communicatiemiddel.

Bij marketeers van onder andere L’Óreal, Unilever en FC Utrecht bezorgde een postbode onaangekondigd een heuse deur met daarop over de volle lengte en breedte het hoofd van de ontvanger. Alle marketeers wisten de actie zeer te waarderen, het overkomt je immers niet elke dag dat zo’n persoonlijke DM wordt bezorgd.

Deze DM-actie maakt onderdeel uit van een langlopende campagne van PostNL om adverteerders te wijzen op de meerwaarde van DM ten opzichte van andere media. DM is namelijk het enige medium dat persoonlijk én tastbaar is. In de campagne zie je steeds een voordeur van een woning/kantoor, waarop het gezicht van de persoon achter de deur is geschilderd. Ondersteund door de pay-off 'Direct mail spreekt aan' moet worden getoond dat je met Direct Mail ontvangers gericht en persoonlijk kunt bereiken, dat ontvangers DM waarderen en hiervoor open staan. De campagne is in samenwerking met Ogilvy ontwikkeld en is eind februari van start gegaan.