PostNL launched

Den Haag – Met de instemming van de aandeelhouders om TNT N.V. in twee zelfstandige bedrijven te splitsen, is tevens het startsein gegeven voor de naamswijziging van TNT Post naar PostNL.

Eerder werd al bekend gemaakt dat PostNL de nieuwe naam wordt voor het bedrijf dat met zijn post, pakketten en e-commerce activiteiten en met circa 77.000 medewerkers actief is in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. Het predikaat Koninklijk blijft behouden en oranje blijft de hoofdkleur van de nieuwe corporate identiteit.

Als gevolg van de naamswijziging verdwijnt in de komende jaren de naam TNT Post uit het Nederlandse straatbeeld. Stapsgewijs worden bestelauto’s, vrachtauto’s en brievenbussen voorzien van de nieuwe huisstijl en wordt eind dit jaar, begin volgend jaar ook de kleding van postbezorgers in de nieuwe stijl zichtbaar. Ook worden alle postkantoren en gebouwen van het nieuwe logo van PostNL voorzien. De naamswijziging in de andere landen waar het bedrijf aanwezig is, zal later op een nog te bepalen tijdstip plaatsvinden. Tot die tijd blijft de naam TNT Post gehandhaafd.

Om het Nederlandse publiek en zakelijke klanten kennis te laten maken met de nieuwe merk PostNL is deze week onder de noemer ‘morgen is vandaag’ een prikkelende reclamecampagne gestart. Ook valt vrijdag 27 mei een speciale uitgave van de Er is Post op de mat bij alle huishoudens in Nederland. Zakelijke klanten worden deze week per brief geïnformeerd.

Het aandeel PostNL is vanaf vandaag zichtbaar op de Amsterdamse aandelenbeurs (AEX) als PNL en vanaf dinsdag 31 mei start de handel voor het grote publiek. CEO Harry Koorstra opent dan ‘s ochtends de beurs met de traditionele gongslag.