Harry Koorstra benoemd in Bestuur International Post Corporation

Den Haag – Harry Koorstra, voorzitter Raad van Bestuur van Koninklijke PostNL, is benoemd tot lid van het Bestuur van de International Post Corporation (IPC). De IPC is een samenwerkingsverband van postoperators in de regio Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific. Doel van de organisatie is de operationele activiteiten te verbeteren, informatie en kennis uit te wisselen en de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Daarnaast verleent de IPC zijn leden een gezaghebbende, onafhankelijke en collectieve stem.

Harry Koorstra: “Ik beschouw het als een eer benoemd te zijn in deze functie en daarmee te kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van de wereldwijde postmarkt. De postsector staat wereldwijd voor grote uitdagingen, met de economische recessie en de versterkte concurrentie van e-mail en andere internettoepassingen. Ik denk dat ik met mijn bewezen staat van dienst bij Koninklijke PostNL, een onafhankelijk bedrijf dat al jaren het hoofd biedt aan liberalisering en e-substitutie, een belangrijke bijdrage kan leveren.

In de afgelopen twintig jaar heeft IPC met zijn leden samengewerkt om de kwaliteit van de postale dienstverlening te verbeteren via de ontwikkeling van technologie die transparantie brengt in het postverwerkingsysteem. Het IPC beheert daarnaast het resultaatafhankelijke vergoedingssysteem tussen de postoperators en produceert informatie en kennis voor zijn leden door diverse platformen te bieden waar CEO’s en senior managers best practices kunnen uitwisselen en sectorbreed onderzoek kunnen initiëren. Het IPC vertegenwoordigt het merendeel van de postbedrijven in de wereld. De leden van het IPC zijn samen goed voor 80% van de wereldwijde postvolumes.

Harry Koorstra is Voorzitter Raad van Bestuur van Koninklijke PostNL sinds de splitsing van TNT in een post- en een express-bedrijf, die op 25 mei 2011 van kracht werd. Sinds juli 2000 was hij Group Managing Director Mail en lid van de Raad van Bestuur van TNT N.V. De heer Koorstra is in 1991 in dienst getreden van Koninklijke PostNL (destijds PTT Post) als algemeen directeur van de toenmalige business unit Media Service. In 1997 werd hij lid van de Raad van Bestuur. Voor zijn komst naar PostNL was de heer Koorstra vijftien jaar werkzaam bij VNU N.V., laatstelijk als algemeen directeur van de Admedia/VNU Tijdschriftengroep.