PostNL MijnPakket: Persoonlijk overzicht van alle online (december) aankopen

Online kopen wordt nog eenvoudiger

PostNL introduceert MijnPakket, een nieuwe dienst die online kopers controle en keuze biedt bij online bestellingen die via PostNL Pakketten bezorgd worden. MijnPakket geeft de online koper een overzicht van al zijn online aankopen. Ook slaat deze nieuwe dienst adres- en bezorgvoorkeuren op, zodat de online koper niet langer bij iedere webshop opnieuw zijn gegevens hoeft in te vullen. Online kopen wordt hiermee nog makkelijker.

In MijnPakket heeft iedere online koper een compleet overzicht van alle online bestellingen die via PostNL Pakketten bezorgd worden, met de daarbij verwachte bezorgtijd. Om dit overzicht te creëren maakt een consument eenmalig een profiel aan. In dit profiel worden alle bezorgvoorkeuren ingevuld. De voorkeursadressen kunnen zijn thuis, bij de buren, op het werk of op ieder ander adres in Nederland maar ook direct op één van de PostNL Postkantoren in Nederland. Ook kan men de voorkeur voor betaalmethode bij een online aankoop aangeven in MijnPakket.
 
Door te kiezen voor PostNL Checkout bij de aangesloten webwinkels, worden alle persoonlijke voorkeuren automatisch gekoppeld en getoond tijdens het bestelproces. Hiermee kan een consument voortaan tijdens het bestelproces aangeven waar en wanneer een pakket bezorgd moet worden.
 
PostNL Checkout is nu beschikbaar voor elke webwinkelier. Ook is voor de webwinkels die gebruik maken van de webwinkelsoftware van mijnWinkel reeds een koppeling met PostNL Checkout gerealiseerd. Zij kunnen PostNL Checkout direct door PostNL laten activeren
 

Beschikbaarheid

Vanaf vandaag kan iedere online koper een profiel aanmaken op mijnpakket.nl. Zodra een online koper eenmalig een bestelling toevoegt aan zijn profiel, krijgt de koper direct een overzicht van alle online aankopen. De webshops van Boeties en X-Only zijn de eerste van een groeiend aantal webshops die gebruik maken van PostNL Checkout.
 
Met deze ontwikkelingen speelt PostNL in op de wensen van online kopers en webwinkeliers om meer keuze en invloed te hebben op de bezorging van online aankopen. “Als partner in e-commerce zien wij dat de consument een steeds belangrijkere rol gaat spelen en daar haken wij als marktleider op in”, zegt Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur PostNL Pakketten.