PostNL verkoopt belang van 51% in Telepost S.p.A. aan Manutencoop Facility Management S.p.A.

PostNL heeft een overeenkomst bereikt voor de verkoop van haar belang van 51% in Telepost S.p.A. aan een van de andere aandeelhouders in het bedrijf, Manutencoop Facility Management S.p.A. Telepost S.p.A. biedt een breed scala aan postkameractiviteiten en aanverwante diensten met toegevoegde waarde aan klanten in Italië.

De verkoop maakt deel uit van de eerder aangekondigde - en begin 2010 gestarte - rationalisering van het activiteitenportfolio van PostNL in Europa. Met deze transactie wordt de focus op waarderealisatie via partnerschappen of verkoop succesvol afgerond, die al tot diverse transacties heeft geleid in de afgelopen anderhalf jaar. PostNL zal zich concentreren op de geadresseerde postactiviteiten in de grote landen waar het een sterke marktpositie heeft; het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Italië.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.