TNT Post Pakketservice rolt 230 handterminals uit in België

Realtime track en trace en volledige zichtbaarheid voor klanten

Hoofddorp / Vilvoorde – TNT Post Pakketservice, onderdeel van PostNL Pakketten, heeft met de invoering van 230 handterminals in België een omvangrijke vernieuwing van haar ICT-omgeving afgerond. Deze ontwikkeling maakt het voor klanten mogelijk op ieder moment online een zending te volgen.

Door een uniforme ICT-omgeving in België en Nederland is een platform ontstaan dat een gefaseerde invoering van innovatieve diensten, zoals MijnPakket of CheckOut van PostNL Pakketten Nederland, in België mogelijk maakt. Met deze diensten denkt PostNL Pakketten te kunnen profiteren van de groei van de Belgische online markt, welke in 2011 al meer dan € 1 miljard bedroeg.

De Belgische online markt ontwikkelt zich momenteel snel. In 2011 zijn de online consumentenbestedingen met 24 procent gestegen naar € 1,12 miljard. De komende jaren is de verwachting dat het modesegment, boeken en consumentenelektronica sterk zal blijven groeien. Het aantal online bestellingen van Belgische consumenten bij Nederlandse webshops neemt bovendien sterk toe.

Gerrit Mastenbroek, Algemeen Directeur PostNL Pakketten, zegt: “PostNL heeft hiermee het fundament gelegd voor de toekomst in België. Onze klanten zullen volledig inzicht krijgen waar hun verzendingen zich bevinden, ongeacht of het pakketje besteld is in België of Nederland. Bovendien zullen wij de komende jaren gefaseerd diensten uitrollen waarmee consumenten steeds meer zelf kunnen bepalen waar en wanneer de zendingen geleverd moeten worden, zoals CheckOut of MijnPakket. TNT Post Pakketservice België is hiermee geweldig gepositioneerd om te kunnen profiteren van de groei van de Belgische online markt.”