PostNL brengt 125 jaar Albert Heijn uit op een postzegelvel

Den Haag / Zaandam – Ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum van Albert Heijn brengt PostNL een speciaal postzegelvel uit. Dit feestelijk vel symboliseert de geschiedenis van Albert Heijn. Cees van Vliet, directeur Albert Heijn, ontving op het hoofdkantoor van Albert Heijn het eerste exemplaar uit handen van Arno van Bijnen, directeur Retail & Consumentenmarkt PostNL.

De van oorsprong Zaanse grootgrutter is tevens de oudste nu nog bestaande kruidenier van het land, met 125 jaar geschiedenis die bol staat van vernieuwingen. Veel van wat nu zo gewoon is in de supermarkt – van zelfbediening tot spaaracties, van kortingskaart tot bezorgdienst, van huismerken tot een eigen tijdschrift met recepten en boodschappentips – werd door Albert Heijn groot gemaakt. Om dat te verbeelden, is gekozen voor vier postzegels met afzonderlijke beelden en iconen, die samen het verhaal vertellen van de ontwikkeling die Albert Heijn sinds de oprichting in 1887 heeft doorgemaakt. Door iconen en foto’s over elkaar heen te plaatsen, brengt het ontwerp de oorsprong en het heden van Albert Heijn bij elkaar.
 
Het postzegelvel Albert Heijn 2012 bevat 10 zelfklevende postzegels, waarvan 4 verschillende ontwerpen en een bedrukte achterzijde. Naast het postzegelvel verschijnen er ook een postzegelmapje en een eerstedagenvelop*. De postzegels zijn, zolang de voorraad strekt, verkrijgbaar bij de Collect Club in Groningen, via www.collectclub.nl, bij de Bruna en bij Albert Heijn vestigingen. De geldigheidstermijn is onbepaald.
 
* een product van NVPH