PostNL brengt Rode Kruis zegel uit met als thema EHBO

Den Haag – PostNL heeft vandaag de Rode Kruis postzegels met het thema EHBO uitgebracht. Men draagt bij aan het werk van het Nederlandse Rode Kruis om de kennis van Eerste Hulp onder Nederlanders te vergroten door deze postzegels te kopen. Op het postzegelvel staat een speciale QR-code die het mogelijk maakt om met een smartphone gratis de EHBO-app van het Nederlandse Rode Kruis te downloaden. Met deze app heeft men alle informatie bij de hand over hoe te handelen bij een ongeval.

Ter gelegenheid van de zegelpresentatie aan Prinses Margriet en het thema EHBO hebben twaalf postbezorgers uit de regio Den Haag vandaag gezamenlijk een EHBO-cursus gevolgd. Dit is een initiatief van het Rode Kruis. Volgens de directeur van het Rode Kruis, Cees Breederveld, is dit een goed voorbeeld van wat in Nederland nodig is: "In Nederland heeft slecht 3,2 procent van de bevolking actuele kennis van EHBO. Dat is in verhouding met het buitenland te laag." Door bijvoorbeeld postbezorgers kennis van EHBO bij te brengen wordt de kans veel groter dat er bij een ongeval iemand in de buurt is die weet wat die moet doen. Dat is van groot belang want EHBO'ers kunnen mensenlevens redden. Breederveld roept bedrijven in Nederland zoals PostNL en bedrijven in vergelijkbare situaties zoals buschauffeurs, vuilnismannen, onderwijzers en winkeliers op om hun mensen een EHBO cursus aan te bieden.

PostNL's bestuurvoorzitter Harry Koorstra: "Wij ondersteunen dit initiatief van het Rode kruis met het uitbrengen van deze speciale zegel en zijn in gesprek om de mogelijkheden die het Rode Kruis kan bieden voor onze medewerkers te verkennen".