Omega Pharma verlengt contract met PostNL Pakketten België

Den Haag / Turnhout – Omega Pharma, een topspeler op de Belgische markt voor voorschriftvrije producten voor gezondheidszorg en persoonsverzorging, heeft haar contract met trans-o-flex België met drie jaar verlengd. Trans-o-flex België, waarvan onlangs is aangekondigd dat PostNL het zal overnemen, is al sinds 1987 distributeur voor de business-to-business verzendingen van Omega Pharma in België. Het contract betreft verzending van 15.000 pallets en 500.000 pakketten per jaar.

Davy de Vlieger, algemeen directeur van Omega Pharma Belgium, zegt: “Wij streven naar een optimale dienstverlening naar onze klanten en daarbij is een correcte belevering van onze producten cruciaal. Trans-o-flex België is daarbij al jarenlange onze logistieke partner en we zijn blij dat we onze samenwerking kunnen voortzetten.”

Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur van PostNL Pakketten, zegt: “Wij zijn erg opgetogen met het vertrouwen dat spreekt uit deze contractverlenging voor de langere termijn. De duurzame, goede relatie tussen Omega Pharma en trans-o-flex België wordt voortgezet. De onderneming kan uitkijken naar een kwaliteitscontract met minimaal 98 procent belevering, uniek in deze sector. Als marktleider in de farmaceutische verticale markt blijft trans-o-flex België gecommitteerd aan de verdere ontwikkeling van deze sector en heeft in PostNL Pakketten een goede moeder gevonden die dit kan faciliteren.”

Van het prille begin, 25 jaar geleden, heeft Marc Coucke, CEO van Omega Pharma, zijn onderneming doordacht laten uitgroeien. Een heel belangrijk element in deze groei is het vertrouwen in leveranciers met een hoge prioriteit naar het vervoer. Transport MIT heeft al die jaren deze opdracht uitgevoerd, steeds volgens de normen zoals voorgeschreven door Omega Pharma en de farmaceutische sector. Na de overname van transport MIT door trans-o-flex, is het PostNL dat door de aangekondigde overname haar ervaring en transportmogelijkheden volledig zal inzetten om deze samenwerking naar Omega Pharma niet alleen te bevestigen maar ook te versterken. Omega Pharma en PostNL bespreken hoe eventuele toekomstige uitbreidingen van Omega Pharma in optimale transportbanen geleid kunnen worden.