PostNL Pakketten wint contract met Zalando

Den Haag – PostNL Pakketten heeft een contract verworven voor de aflevering van bestellingen voor Zalando in Nederland. Zalando is een van de snelst groeiende webwinkels voor modeartikelen op de Nederlandse markt. PostNL Pakketten gaat zowel de aflevering als de retouren voor Zalando afhandelen. Het contract gaat aan einde van het tweede kwartaal 2012 in.

In termen van online bestellingen is de modemarkt het grootste segment binnen de online detailhandel. Uit onderzoek van PostNL blijkt dat in 2011 14,8 miljoen bestellingen van modeartikelen door online consumenten zijn gedaan. Bijna een kwart van de geleverde modeartikelen wordt teruggestuurd omdat het artikel niet past of omdat de kleur niet overeenkomt met de verwachtingen. Zalando biedt zijn klanten gratis aflevering en retourzending als een integraal onderdeel van de online dienstverlening.

David Schroeder, Manager Mybrands-Zalando, licht als volgt toe: “We zijn verheugd een betrouwbare distributiepartner te hebben gevonden die aan onze strenge eisen voldoet wat betreft de kwaliteit en de aflevertijd om onze klanten tevreden te stellen. Niet alleen voor vandaag, maar ook voor onze toekomstige activiteiten. PostNL biedt ons de mogelijkheid onze activiteiten in Nederland uit te breiden en een hogere naamsbekendheid te bereiken.

Gerrit Mastenbroek, Algemeen Directeur van PostNL Pakketten, verklaart: “We zijn er trots op Zalando als onze nieuwste klant welkom te kunnen heten en verheugen ons bij te gaan dragen aan het succes van de online activiteiten van Zalando. We zijn ervan overtuigd dat we kunnen bijdragen aan de beleving van Zalando-klanten via onze ongeëvenaarde serviceniveaus en de toegevoegde waarde van PostNL Pakjegemak, waarmee online-kopers hun bestelling direct op één van onze postkantoren kunnen laten afleveren.”