Bekendmaking omwisselverhouding slotdividend 2011

Den Haag – Op 24 april 2012 heeft PostNL een slotdividend over 2011 aangekondigd van € 0,193 per gewoon aandeel, dat geheel in aandelen wordt uitgekeerd. Het slotdividend 2011 is inclusief het doorgeven van het ontvangen slotdividend uit het belang in TNT Express. Het totale dividend over 2011 bedraagt €0,407 per gewoon aandeel, waarvan €0,214 per gewoon aandeel reeds als interimdividend is uitgekeerd.

Aandeelhouders ontvangen één nieuw gewoon aandeel PostNL N.V. per 18 dividendrechten. Dit vertegenwoordigt een waarde van €0,1931 per dividendrecht hetgeen een meerwaarde is van 0,06% ten opzichte van het aangekondigde dividend. De omwisselverhouding is gebaseerd op de volumegewogen gemiddelde koers (€ 3,4761) voor alle PostNL N.V. aandelen verhandeld op de effectenbeurs van NYSE Euronext Amsterdam over de driedaagse periode van 2 tot en met 4 mei 2012.

Het slotdividend, vrij van belasting in Nederland, zal ten laste worden gebracht van de agioreserve als deel van de uitkeerbare reserves.

Circa 21,8 miljoen nieuwe gewone aandelen zullen worden uitgekeerd als slotdividend 2011. Het dividend wordt met ingang van 8 mei 2012 betaalbaar gesteld.