PostNL presenteert het werk van Anton Pieck op postzegels

Hattem – PostNL presenteert vandaag het postzegelvel ‘Ambachtsman & Kunstenaar’ van Anton Pieck. In het Anton Pieck Museum in Hattem, ontvangt kleindochter van Anton Pieck, Els Spoor- van Lier uit handen van Rinus Rijnbergen van PostNL, het eerste exemplaar. Het postzegelvel maakt onderdeel uit van een serie van 25 delen, die gedurende het jaar uitkomen.

Dit jaar is het 25 jaar geleden dat Anton Pieck overleed en 100 jaar geleden dat zijn eerste kalender verscheen. Zijn werken zijn nu ook te bewonderen op postzegelformaat. De romantische sfeer in zijn werken maakte hem geliefd bij een miljoenenpubliek én leverde hem kritiek op vanuit de kunstwereld. Hij noemde zichzelf een ambachtsman, waarmee hij aangaf hoeveel waarde hij hechte aan goede techniek.

Het postzegelvel “Ambachtsman&Kunstenaar’ en gratis bewaarblad is, zolang de voorraad strekt, verkrijgbaar bij PostNL Postkantoren, Bruna, via Collect Club in Groningen en via www.postnl.nl/pieck. De complete serie, bestaande uit 25 delen is alleen verkrijgbaar via een abonnement. De geldigheid van de postzegels voor de frankering is onbepaald.