Nicolette van Dam steekt Nederland hart onder de riem

PostNL laat zien hoe Nederland zich voelt in uniek initiatief 'Uit ‘t hart'

Den Haag – Nicolette van Dam lanceert vandaag de website uithethart.nu, waarop PostNL het sociale sentiment van Nederland verzamelt. De website is een uniek initiatief dat alle op emotie gebaseerde twitterberichten verzamelt en zo ‘realtime’ laat zien hoe Nederland zich voelt. Via de website kunnen Nederlanders elkaar een hart onder de riem steken door te reageren op aansprekende emoties. Nicolette van Dam zal als ‘twitteraar van het jaar 2011’ dagelijks persoonlijk reageren op de twitterberichten die haar het meest aanspreken.

Iedere dag biedt PostNL samen met Nicolette van Dam de persoon met de meeste reacties op zijn of haar emotie een postzak vol met fysieke kaarten aan. Op deze kaarten zijn alle online reacties met de hand geschreven. De website uithethart.nu maakt deel uit van de lancering van postkantoor.nl en laat zien hoe je kunt verrassen met post. Wat is immers leuker dan, wanneer je verdriet hebt of juist blij of opgelucht bent, een kaart of pakketje op de deurmat te vinden en te weten dat iemand aan je denkt?
 
Hoewel het aantal kaartjes dat in Nederland verstuurd wordt afneemt, staat het versturen van een kaart nog steeds op de nummer 1 voorkeurspositie voor het ontvangen van verjaardagsfelicitaties. Ook voor een kerst- en nieuwjaarswens en een beterschapwens is het kaartje nog altijd het populairst. 71% van de Nederlanders verstuurt wel eens een kaart en gemiddeld ontvangt de Nederlander ca. 60 kaarten per jaar, waarvan de helft bestaat uit kerst- en nieuwjaarskaarten.