PostNL neemt aandeel in Scoupy

Den Haag – PostNL heeft, via dochteronderneming Netwerk VSP, een minderheidsaandeel genomen in Scoupy. De gratis Scoupy app biedt consumenten via hun smartphone toegang tot kortingcoupons van winkels, horeca en vrijetijdsbesteding in hun directe omgeving. Scoupy is marktleider in de snel groeiende markt van mobile couponing in Nederland.

In Nederland is het aantal smartphones gestegen tot 9 miljoen stuks en de verwachting is dat dit de komende jaren sterk blijft groeien. Engeland en Amerika zijn Nederland in deze groei voorgegaan en daar heeft de markt van mobile couponing in de laatste twee jaar een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt met miljoenen actieve gebruikers per dag. Mobile couponing werkt via een app op een smartphone waarmee de consument, op basis van zijn actuele locatie of een geselecteerde stad, duizenden unieke en actuele kortingscoupons kan zoeken en bekijken van winkels, horeca en vrijetijdsbestedingen. Om een korting te kunnen gebruiken moet de digitale kortingsbon lokaal, dus in de deelnemende winkel, geactiveerd en getoond worden. Mobile couponing biedt daarmee een altijd actueel “kortingsbonnenboekje”.

Samen sterker

Yme Pasma, directeur van Netwerk VSP: “Door deze samenwerking met Scoupy kunnen we onze klanten, naast de vertrouwde folder, nu ook andere mogelijkheden bieden om consumenten in beweging te brengen. Scoupy is een inspirerend en ondernemend bedrijf, we zijn blij dat zij ons als strategische partner hebben gekozen om verder te groeien”. De samenwerking met Scoupy is een belangrijke stap in de strategie van Netwerk VSP om aanbiedingen niet alleen via huis-aan-huis reclame onder de aandacht van consumenten te brengen, maar ook online en via mobiel. Valentijn Bras, directeur van Scoupy: “Voor Scoupy is de samenwerking met Netwerk VSP een belangrijke stap om meer landelijke retailketens aan te sluiten en het succes onder gebruikers en aanbieders uit te bouwen”.