PostNL verbreedt productaanbod met overname op koeriersmarkt

PostNL neemt koeriersbedrijf Valid Express over

Den Haag – PostNL heeft het koeriersbedrijf Valid Express overgenomen. Met deze transactie verbreedt PostNL het productaanbod aan zijn klanten die een behoefte hebben aan same day levering en betrouwbare bezorging. Door de overname van Valid Express beschikt PostNL over een landelijk dekkend koeriersbedrijf met een maatschappelijk hart. Valid Express biedt chronisch zieken en fysiek gehandicapten een volwaardige en gelijkwaardige baan waardoor ze uit de uitkeringssfeer worden geholpen en gehouden.

Valid Express is in 1999 opgericht door Nicolette Mak. Haar invalide broer kon geen baan vinden en dat was de aanleiding om een koeriersdienst op te zetten. Inmiddels werken er zestig mensen bij Valid Express met vestigingen in Amsterdam, Den Haag/Rotterdam en Utrecht en heeft het bedrijf zeshonderd klanten. De ambitie van Valid Express is om samen met het bedrijfsleven mensen met een lichamelijke handicap mogelijkheden tot werk te bieden. Deze zienswijze past naadloos in PostNL’s profiel als maatschappelijk verantwoorde onderneming.

"Wij verwachten veel animo bij onze klanten voor deze nieuwe dienst, omdat retailers en webshops zich zo nog meer kunnen onderscheiden van hun concurrenten. Wij zien namelijk dat de wensen van ontvangende klanten steeds diverser worden. De klant wil steeds meer invloed hebben op het waar en wanneer het pakket wordt afgeleverd. Met de overname van Valid Express kunnen we de pakketten nog sneller bezorgen en geven we verdere invulling aan onze maatschappelijke ambitie.", aldus Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur van PostNL Pakketten.

Stichting DOEN, voorheen aandeelhouder van Valid Express, is verheugd over deze overname. De stichting stimuleert mensen en bedrijven die het voortouw nemen op het gebied van duurzame, sociale en culturele vernieuwing.

Beide partijen doen geen uitspraken over de transactieprijs