PostNL kondigt bod op uitstaande obligaties aan

Den Haag – PostNL kondigt bod op de uitstaande EUR 2015, EUR 2017 en GBP 2018 obligaties aan.

In vervolg op de mededeling dat PostNL circa 15 % van het uitstaande aandelenkapitaal van TNT Express heeft verkocht, resulterend in een bruto-opbrengst van € 507 miljoen, kondigt PostNL een tender bod aan op een deel van de uitstaande EUR 2015, EUR 2017 en GBP 2018 obligaties om deze terug te kopen via G3 Worldwide Mail N.V., onderdeel van de PostNL Groep.

De biedingprijzen zullen voor elk van de obligaties worden vastgesteld via een ‘modified Dutch auction’. De maximale aankoopspread is 45 basispunten voor de EUR 2015 obligatie, 105 basispunten voor de EUR 2017 obligatie en 160 basispunten voor de GBP 2018 obligatie. De referentierente om de biedingprijzen te bepalen voor de EUR 2015 en EUR 2017 obligaties is de geïnterpoleerde (tot het einde van de looptijd) mid-swaps rate. De referentierente voor de GBP 2018 obligatie wordt bepaald op basis van de van toepassing zijnde referentierente voor Gilts.

Het maximale bedrag dat voor de biedingen zal worden aangewend bedraagt € 500 miljoen inclusief opgebouwde rente.

De terugkoop is vandaag, 6 december 2013, gestart en loopt af op 12 december 2013 om 17.00 uur (CET). Het uiteindelijke resultaat van deze transactie zal bekend gemaakt worden op 13 december 2013. De verwachte verrekendatum is 17 december 2013.

Deutsche Bank AG, London Branche, BNP PARIBAS en Royal Bank of Scotland treden op als Joint Dealer Managers voor de transactie.

BofA Merrill Lynch, optredend via Merrill Lynch International, treedt op als financieel adviseur voor PostNL bij de transactie.

Voor geïnteresseerde obligatiehouders is er een Tender Offer Memorandum beschikbaar dat de voorwaarden van het tender bod beschrijft via de door PostNL aangewezen agent Lucid Issuer Services (+44 20 7704 0880, of per e mail: postnl@lucid-is.com).

Dit bericht en het 'Tender Offer Memorandum' is niet een aanbod of een uitnodiging om te participeren in de Invitations in de Verenigde Staten, of in enige andere jurisdictie waarin, of aan een persoon aan wie het doen van zo'n aanbod of uitnodiging of door wie deelname ongeoorloofd is. De verspreiding van dit bericht kan in bepaalde jurisdicties op grond van de wet aan beperkingen onderhevig zijn. Personen die in het bezit komen van dit bericht, zijn jegens PostNL en de Dealer Managers gehouden om zich van dergelijke beperkingen op de hoogte te stellen.