PostNL gaat online bestellingen Gamma en Karwei bezorgen

Stimuleren Ecommerce markt door strategische samenwerking

Den Haag / Leusden – PostNL en Intergamma B.V. zijn voornemens een samenwerking aan te gaan voor de bezorging van alle aankopen in de webshops van GAMMA en KARWEI. Deze webshops worden rond de zomer geopend. Naast de gebruikelijke bestellingen bezorgt PostNL ook de bestellingen op pallets, grote artikelen, zoals vaatwassers, douchebakken en verf. Bovendien is het de bedoeling dat GAMMA en KARWEI winkels een PostNL afhaalpunt krijgen, waar klanten hun online bestellingen kunnen afhalen. Het contract omvat ongeveer 1,5 miljoen bestellingen per jaar. Ook zullen beide bedrijven toekomstige Ecommerce activiteiten met elkaar ontwikkelen.

PostNL bezorgt de pakketten bij consumenten aan huis en de PostNL afhaalpunten in de GAMMA en KARWEI bouwmarkten in Nederland en België. De aflevering van grote bestellingen op pallets of rolcontainers in Nederland en België wordt eveneens uitgevoerd door PostNL. Extra@home van PostNL bezorgt de grote artikelen bij Nederlandse en Belgische consumenten, waarbij zelfs installatie en retour van het oude product tot de mogelijkheden behoort.

De samenwerking van beide bedrijven is een sterke combinatie in een snel veranderende retailmarkt. Intergamma biedt een netwerk van goede locaties met ruime openingstijden, die goed bereikbaar zijn en over goede parkeermogelijkheden beschikt. PostNL biedt expertise op het gebied van vervoer, heeft het meest fijnmazige distributienetwerk in de Benelux, bezorgt op alle huisadressen en heeft een netwerk van meer dan 2.000 afhaalpunten.

Harm-Jan Stoter, algemeen directeur van Intergamma, zegt: "Wij merken dat onze klanten, naast de gewone aankopen in onze 379 bouwmarkten in de Benelux, het gemak willen ervaren van het online winkelen. Onze klanten zijn nu eenmaal overdag druk met verbouwen. PostNL biedt ons als distributiepartner een totaal oplossing voor de afhandeling van online orders. Van reguliere bestellingen zoals schroefjes, verf of behang, tot grote bestellingen op pallets zoals cementzakken, of grote artikelen zoals meubelen en koelkasten."

Harm-Jan Stoter gaat verder: "Daarnaast kunnen we onze klanten ook het gemak van het PostNL afhaalpunt gaan bieden. Hiermee kan onze klant zijn aankopen in de avond comfortabel op de bank doen om ze vervolgens de volgende dag bij de dichtstbijzijnde bouwmarkt op te halen. Met de combinatie van de meest geschikte locaties van onze bouwmarkten, de kennis van PostNL op het gebied van fijnmazige distributie en de PostNL afhaalpunten in onze bouwmarkten, komen we tegemoet aan een groeiende behoefte van klanten om online te willen winkelen."

Carlos Mendes Aguiar, directeur PostNL Retail en Ecommerce Services, zegt: "We zijn trots om Intergamma als klant te mogen bedienen. We helpen onze klanten de kansen die Ecommerce biedt te benutten. Onze verschillende distributie oplossingen zowel naar consumenten als naar bedrijven, gecombineerd met voorraadbeheer, het inpakken en verwerken van de online bestellingen en retouroplossingen zijn de basis van onze dienstverlening. De combinatie met klant- en verkoopanalyse activiteiten en ondersteuning bij het online gaan, maakt ons aanbod uniek. De samenwerking die Intergamma met ons aangaat, creëert een sterke combinatie en geeft ons vertrouwen."

2013-02-05 Bezorging Gamma 1

2013-02-05 Bezorging Gamma 2