UPS voorziet verbod Europese Commissie van acquisitie TNT Express

Den Haag – PostNL heeft kennisgenomen van de persberichten die UPS en TNT Express vandaag hebben gepubliceerd, waarin staat dat de Europese Commissie UPS en TNT Express hebben ingelicht dat de Commissie werkt aan een besluit de voorgenomen acquisitie van TNT Express te verbieden. In het persbericht van TNT Express geeft zij aan dat zij is geïnformeerd door UPS dat UPS geen realistische mogelijkheid ziet dat goedkeuring door de EC zal worden gegeven en dat UPS de transactie op geen andere manier zal voortzetten.

Herna Verhagen, CEO van PostNL: "De transactie tussen UPS en TNT Express zou de waarde van ons aandeel in TNT Express N.V. hebben gemaximeerd. Als na het formele besluit van de Europese Commissie de acquisitie van TNT Express niet doorgaat, verwachten we ons aandeel op de middenlange termijn te kunnen verkopen om een betere waarde voor de aandeelhouders te kunnen realiseren, nadat de situatie rondom TNT Express is gestabiliseerd."

Als grootaandeelhouder van TNT Express zal PostNL handelen in het belang van PostNL en onze aandeelhouders. In de tussentijd gaan we door met onze bedrijfsvoering zoals gepland, inclusief de reorganisatie van Mail Nederland en de uitrol van de nieuwe logistieke infrastructuur van Pakketten.

Dit is een vertaling van een Engels persbericht. In geval van discrepanties tussen het Engels en het Nederlands, prevaleert het Engelse persbericht.