Online ondernemer verkijkt zich vaak op tijd en loyaliteit webwinkel

PostNL behoeftenonderzoek: 5 uit 10 ondernemers kampt met tegenvallers

Den Haag – De helft van online ondernemers vergist zich in de tijd die men moet besteden aan het opzetten en onderhouden van een webwinkel, blijkt uit het PostNL E-Commerce behoeftenonderzoek 2013, uitgevoerd door Intomart GfK. Ook verkijkt 50% van de webwinkeliers zich op de loyaliteit van de online shopper. In het vandaag gepresenteerde whitepaper, Een andere kijk op online ondernemen, Tips & Tricks, vindt de online ondernemer oplossingen voor deze en andere valkuilen door in te spelen op de behoeftes van de online consument. PostNL is actief op het gebied van post, pakketten en E-Commerce, maar biedt ook diensten aan op het gebied van data- en documentmanagement, direct marketing en fulfilment.

De online consument kiest namelijk een webwinkel op basis van vertrouwen, bekendheid en transparantie. Heldere informatie over prijzen en voorwaarden en gedetailleerde product omschrijvingen voorzien vaak aan deze behoefte. Maar ook retourmogelijkheden worden, met name onder 69% van de vrouwen, als belangrijke factor bij een online aankoop genoemd.

Carlos Mendes Aguiar, directeur Retail en E-Commerce Services van PostNL, zegt: "Wij willen onze klanten meer uit hun online activiteiten laten halen door te laten zien wat komt kijken bij online ondernemen. Deze klanten kunnen we helpen door onze expertise op het gebied van logistiek, webwinkels, (shop) traffic en data analyse aan te bieden. Maar dat doen we ook door goed te luisteren naar klanten, de marktontwikkelingen te volgen en regelmatig onderzoek te doen. Hierdoor kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en onze klanten helpen bij het online zakendoen."