125 jaar ARCADIS en Heidemaatschappij op nieuwe postzegel

Den Haag / Arnhem – PostNL lanceert vandaag in samenwerking met ARCADIS NV Holding / Arcadis Nederland het postzegelvel 125 jaar ARCADIS en KNHM. Het eerste postzegelvel is op 17 januari jl. door Yme Pasma (directeur Retail en Consumentenmarkt) uitgereikt aan Neil McArthur (CEO ARCADIS NV Holding) en Clemens Cornielje (voorzitter KNHM en Commissaris van de Koningin in Gelderland). Het evenement over duurzaamheid dat ARCADIS op 17 januari hield, vormde het decor voor de overhandiging.

Aanleiding voor de uitgifte van dit postzegelvel is de viering van de oprichting van de Nederlandsche Heidemaatschappij in 1888. Deze vereniging werd door particulieren in het leven geroepen voor het ontwikkelen van landbouwgronden, het herbebossen van zandgronden en het verbeteren van werkgelegenheid.

Op elk van de tien postzegels van het postzegelvel 125 jaar ARCADIS & KNHM staat een foto van een prestigieus project van ARCADIS of KNHM. De tien projecten illustreren het brede terrein waarop beide organisaties actief zijn, zowel in binnen als buitenland.

De ontwerpers Nadji van den Broek en René Kuijpers van Werf3 in Amsterdam: "Je kunt van zo'n project wel een mooi plaatje laten zien", aldus Nadji, "maar we merkten zelf dat het pas gaat leven als je er meer over hoort en leest. Zo'n viaduct bij Millau bijvoorbeeld, waar het dorp eerst fel tegen was en later enthousiast toen ze de gunstige gevolgen ontdekten. Als je een dergelijke verdiepingsslag op de velrand doet, verdwijnt die zodra de postzegel wordt gebruikt voor frankering. De ontvanger mist dan essentiële informatie. Vandaar dat we de tekst in de postzegel hebben geïntegreerd, wat ook direct de opvallend langgerekte vorm verklaart."

Verkrijgbaarheid

De postzegels zijn verkrijgbaar bij Bruna-vestigingen, de Collect Club in Groningen en online via www.postnl.nl/collectclub. De geldigheidstermijn is onbepaald. Op deze postzegels staat Nederland 1, bedoeld voor brieven tot 20 gram met bestemming binnen Nederland.

Naast de twee postzegelvellen, verschijnen er ook twee postzegelmapjes en twee eerstedagenveloppen*.

2013-01-28 Overhandiging Arcadis

2013-01-28 Postzegels Arcadis