PostNL gaat samenwerking aan met MoneyGram

Den Haag – PostNL Postkantoren biedt voortaan een nieuwe dienst aan: money transfers van MoneyGram. Het toonaangevende bedrijf MoneyGram biedt al decennia wereldwijd de mogelijkheid om gemakkelijk, snel en betrouwbaar, geld over te maken of te ontvangen.

Uit diverse consumentenonderzoeken blijkt dat veel klanten verwachten om op het postkantoor geldtransacties te kunnen doen. Met producten van MoneyGram biedt PostNL in zijn Postkantoren de mogelijkheid aan consumenten en zakelijke klanten per direct contant geld over te maken aan familie, medewerkers of bedrijven in binnen- of buitenland. Klanten kunnen zonder bankrekening of creditcard en slechts met een geldig identiteitsbewijs tot € 2000 per transactie overmaken of ophalen.

Vandaag heeft een klant de eerste officiële transactie gedaan op het postkantoor aan het Kerkplein in Den Haag. De MoneyGram-dienstverlening is inmiddels op ruim 30 postkantoren in Nederland beschikbaar. PostNL wil uitbreiden naar 500 postkantoren die deze dienst aanbieden.

PostNL startte in 2012 met een pilot. De positieve resultaten van de pilot zijn doorslaggevend geweest om de samenwerking met MoneyGram verder uit te breiden. De samenwerking tussen MoneyGram en PostNL sluit goed aan vanwege het uitgebreide netwerk van postkantoren in winkels. Daar waar consumenten vaak komen zoals supermarkten, kantoorboekhandels en tabak- en gemakswinkels.

2013-07-02 MoneyGram

2013-07-02 MoneyGram overeenkomst