Uitbreiding Executive Committee PostNL

Den Haag, 9 december 2014 – PostNL maakt bekend dat het voornemens is zijn Executive Committee (EC) met ingang 1 februari 2015 met 1 persoon uit te breiden met als portefeuille International en M&A.

Op dit moment bestaat de topstructuur van PostNL uit de Raad van Bestuur, te weten CEO Herna Verhagen en CFO Jan Bos, en een Executive Committee met 5 leden, te weten Albert Rodenboog directeur Productie, Arno van Bijnen directeur Commercie, Gerrit Mastenbroek directeur Pakketten, Roger Muys directeur group HR en Marcel Krom CIO/directeur International.

Marcel Krom is naast zijn rol als CIO ook verantwoordelijk voor de internationale activiteiten van PostNL. Gezien het belang van IT bij het realiseren van de strategie van PostNL is Marcel Krom gevraagd om zijn aandacht volledig te richten op IT. Zijn verantwoordelijkheid voor de internationale business draagt hij met ingang van 1 februari 2015 over aan het nieuwe EC-lid Pim Berendsen. Daarnaast wordt Pim verantwoordelijk voor M&A. Hij werkte van 2000 tot medio 2012 bij PostNL. In zijn laatste functie was hij verantwoordelijk voor Data & Document Management. Momenteel is Pim business unit directeur bij de Van Gansewinkel Groep en is hij tevens verantwoordelijk voor corporate development.