PostNL opent pakketpunten bij GAMMA- en KARWEI-bouwmarkten

Online bestellingen afhalen en versturen bij ruim 300 GAMMA- en KARWEI- bouwmarkten

Leusden / Hoofddorp – Vanaf 6 januari 2014 heeft iedere bouwmarkt van GAMMA en KARWEI in Nederland een pakketpunt van PostNL. Consumenten kunnen online aankopen van diverse webshops bij GAMMA en KARWEI laten bezorgen en combineren met een bezoek aan de bouwmarkt. Dit is makkelijk door de ruime openingstijden, goede bereikbaarheid en ruime parkeermogelijkheden. PostNL voegt deze pakketpunten toe aan haar netwerk van 2.600 Postkantoren.

De bouwmarkten zijn een ophaal- en afleverpunt voor artikelen die met PostNL worden verzonden. Ook kunnen artikelen via de pakketpunten bij GAMMA en KARWEI retour worden gezonden naar webshops. Ieder pakket tot 10 kg kan daarnaast voor €6,75 naar iedereen in Nederland worden verzonden. De pakketpunten zijn geïntegreerd in de bestaande servicebalies in de GAMMA- en KARWEI-bouwmarkten.

"Je hoeft niet langer thuis te blijven voor de levering van je online gekochte bestelling en bepaalt zelf wanneer je deze ophaalt bij de bouwmarkt," vertelt Laurens Miedema van Intergamma. "Met onze ruime openingstijden, goed bereikbare locaties en parkeergelegenheden haal je dus snel en eenvoudig een besteld pakket op."

Intergamma en PostNL spelen hiermee in op de groeiende behoefte van online consumenten om bestellingen niet thuis te laten bezorgen, maar op te halen bij een afhaalpunt.

De nu geopende pakketpunten zijn een volgende stap in de strategische samenwerking tussen PostNL en Intergamma B.V., die onder andere de formule GAMMA en Karwei exploiteert.