SEOshop uitgebreid met logistieke oplossing van PostNL

Grotere voordelen voor MKB door snellere, efficiëntere verwerking online orders

Hoofddorp – PostNL en SEOshop, dat een oplossing voor webwinkels voor het middensegment biedt, gaan een samenwerking aan. De webwinkeloplossing van SEOshop wordt uitgebreid met de software van PostNL, waardoor webwinkels eenvoudig en snel hun orders bij PostNL kunnen voormelden en afhandelen. Bovendien biedt PostNL vanaf nu op zijn website de mogelijkheid om een webwinkel te starten bij SEOshop. Hierdoor kan het middensegment makkelijker en efficiënter profiteren van de voordelen van het voeren van een webwinkel.

SEOshop is één van de snelst groeiende webwinkelplatforms van Europa. De oplossing is uniek in de Nederlandse markt omdat SEOshop de eerste oplossing is in de cloud waarin de nieuwste PostNL plugin is geïntegreerd. SEOshop is een waardevolle aanvulling op het dienstenaanbod van PostNL voor het starten van een webwinkel. Naast myshop voor kleine ondernemers en Magento voor grote ondernemers, kan PostNL nu ook het middensegment via SEOshop op een snelle en efficiënte manier laten profiteren van de voordelen van een webshop.

"Het scheelt de webwinkelier één uur per dag"

"De verzendmogelijkheden van PostNL zijn volledig geïntegreerd in de backoffice van de SEOshop webwinkel, waardoor de webwinkeliers alles op één plek kan beheren", zegt Ruud Stelder, CEO van SEOshop. "Dit scheelt webwinkeliers gemiddeld een uur per dag."

Carlos Mendes Aguiar, directeur Retail en E-Commerce Services bij PostNL zegt: "Veel MKB'ers zien nog af van een webwinkel omdat ze denken dat het bouwen en onderhouden van een webshop veel tijd vergt. Met de integratie van de plugin van PostNL in SEOshop, worden veel logistieke handelingen geautomatiseerd. Hierdoor bespaart de winkelier veel tijd en kan de ondernemer profiteren van de voordelen van een online winkel, wetende groei vanwege het gemak voor de online shopper."