Honderden nieuwe PostNL afhaalpunten in België om snelle groei e-commerce op te vangen

Den Haag, 30 juli 2014 - PostNL start vandaag met honderden nieuwe afhaalpunten voor pakketten in België. Aanleiding voor deze grote uitbreiding is de snelle groei van het pakketverkeer in België, vooral door de toename van shoppen via internet. De eerste 6 maanden van 2014 laat een groei zien van ruim 25% ten opzichte van dezelfde periode in 2013.

Vanaf vandaag wordt de service van PostNL Pakketten in België uitgebreid. Pakketten worden na twee aanbiedpogingen aan huis naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht. Hier kan de consument met ingang van 30 juli 2014 het pakket gedurende 14 dagen ophalen wanneer het hem past. 

Via Track & Trace op www.postnl.be/pakketten kan de ontvanger met zijn barcode de locatie van zijn afhaalpunt gemakkelijk vinden. Indien het e-mailadres van de ontvanger bekend is ontvangt hij bericht op het moment dat het pakket op het afhaalpunt is gearriveerd. Na 7 dagen, indien nodig, krijgt de ontvanger opnieuw een email met herinnering om het pakket af te halen. 

De afhaalpunten worden mogelijk gemaakt door de samenwerking van PostNL en Kariboo!. Het netwerk bestaat nu uit 500 punten over heel België met zeer ruime openingstijden, waar men pakketten kan afgeven voor verzending. Op 300 van deze locaties kan men pakketten ook ophalen. PostNL streeft naar verdere uitbreiding van het netwerk tot 800 pakketpunten in België in 2018. De spreiding van afhaalpunten is te bekijken op www.onlineverzendservice.be.

Meer informatie over deze nieuwe service is te vinden op www.postnl.be/pakketten.