PostNL start met Coolblue test bezorging van pakketten op zondag

Den Haag, 30 juli 2014 - PostNL start een test met bezorging op zondag. De dienst is ontwikkeld in samenwerking met Coolblue, die de dienst tevens als eerste webwinkel aanbiedt. Online shoppers in Nederland en Vlaanderen kunnen aangeven hun bestellingen op zondag tussen 12 en 18 uur te willen ontvangen.

De landelijke bezorging op zondagen door PostNL in Nederland is de eerste op het Europese vaste land.
Als eerste pakketbezorger bezorgt PostNL 7 dagen in de week pakketten bij consumenten. Na het introduceren van bezorging in de avond en de optie om online bestellingen extra vroeg op te halen is dit de 3e uitbreiding van de PostNL bezorgopties voor webwinkels in 2014.

Zondagmiddag bij consumenten

Vanaf maandag 25 augustus kunnen klanten van Coolblue voor het eerst kiezen voor de dienst. De eerste pakketten zullen vervolgens op zondag 31 augustus 2014 door PostNL worden bezorgd. Online shoppers kunnen kiezen voor bezorging op zondagmiddag tussen 12 en 18 uur. Zondagsbezorging is een goede optie voor mensen die hun bestelling op hun vrije zondag willen ontvangen, omdat ze doordeweeks vaak niet thuis zijn.

In navolging van Coolblue zullen ook de webwinkels MyCom, iCentre en Dixons vanaf september van de dienst van PostNL gebruik maken. Bij gebleken succes zal de dienst begin 2015 voor alle webwinkels beschikbaar komen.

2014-07-30 Coolblue