Meer gemak met Online Verzendservice en pakketafgifte van PostNL in heel België

Steeds meer mensen verzenden en ontvangen pakketten als gevolg van bestellingen via internet. Klanten winkelen over de hele wereld en bedrijven of handelende particulieren verkopen producten wereldwijd. Met de Online Verzendservice van PostNL kan verzending nu ook grotendeels achter de computer plaatsvinden via www.onlineverzendservice.be.

Het verzendlabel kan eenvoudig na de online betaling afgedrukt en op het pakket geplakt worden. Dit geldt ook voor eventueel benodigde douane formulieren. Particulieren en kleine zakelijke klanten kunnen zo op een professionele manier hun zendingen voorbereiden. Pakketten kunnen vervolgens op elk van de 500 PostNL Pakketpunten van Kariboo afgeleverd worden. Het pakket is uiteraard continue online te volgen. Door de samenwerking met Kariboo heeft PostNL in één klap een zeer groot en uitgebreid uitgebreide netwerk voor het verzenden en ontvangen van pakketten in de hele Benelux.

De Online Verzendservice is er niet alleen voor ondernemingen, kleine zelfstandigen en webshops. Ook particulieren die zelf via internet handel drijven, gewoon een cadeautje willen versturen of een eerder besteld paar schoenen willen retourneren, kunnen gebruik maken van deze nieuwe dienstverlening. Met de groeiverwachting van internationale e-commerce in België maakt PostNL het wereldwijd versturen van pakketten eenvoudig. Bij de Pakketpunten kunnen consumenten en bedrijven nu al hun pakketten afgeven voor verzending. Later dit jaar kan men ook 6 dagen in de week een pakket ophalen. PostNL wil op deze manier inspelen op de vraag naar ruimere mogelijkheden, zowel in locaties als in openingstijden, voor het verzenden en ontvangen van pakketten.