Valid Express bewijst al 15 jaar slagkracht van medewerkers met handicap

9 oktober 2014 – Deze week viert koeriersdienst Valid Express haar 15 jarig bestaan. Om dit te onderstrepen opent directeur Sanne Beekhuis -Van Huijstee vandaag met een gongslag de beurs in Amsterdam. De groei van Valid Express door de jaren heen bewijst dat medewerkers met een handicap van grote waarde voor een bedrijf zijn. Morgen doneert Valid Express 15% van de gehele dagopbrengst aan het Liliane Fonds, dat kinderen en jongeren met een handicap in ontwikkelingslanden een kans geeft op een opleiding en werk.

Lang voordat Duurzame Inzetbaarheid een onderwerp van politieke discussie was werd in 1999 Valid Express opgericht; een koeriersdienst waar koeriers met een lichamelijke handicap werken. Het bedrijf groeide snel van 1 naar 20 medewerkers, werd onderdeel van de PostNL familie, en biedt nu al aan 80 mensen, verspreid over 17 vestigingen, vast werk. Velen van hen werkten eerst bij andere onderdelen van PostNL maar moesten of wilden hun zware werk omruilen voor iets lichter werk. ‘Onze collega’s hebben misschien een lichamelijke handicap, maar hun hoofd werkt prima en ze doen met trots en verantwoordelijkheidsgevoel hun werk’, zegt Sanne Beekhuis – Van Huijstee, directeur Valid Express. ‘De Valid Express Ambitie is om in 2020 minstens 120 chauffeurs met een lastig lichaam of een chronische ziekte aan de slag te hebben.’

De koeriers van Valid Express helpen klanten die een belangrijke verzending hebben die snel en met 100% garantie moet worden bezorgd. De zending maakt geen deel uit van de grote pakkettenstroom maar wordt individueel gevolgd. Daarnaast verzorgt Valid Express spoedopdrachten, zoals Roomshopping voor ‘De negen straatjes’ in Amsterdam, en vaste koeriersritten met vertrouwelijke documenten.

2014-10-09 Valid Express