PostNL: Kerstrecord van ruim 1.4 miljoen pakketten op één dag

Den Haag, 23 december 2015 – PostNL verwerkte en bezorgde gisteren meer dan 1,4 miljoen pakketten. Dit is 30% meer dan vorig jaar en 100.000 meer dan op 1 december, de recorddag voor Sinterklaas toen ruim 1,3 miljoen pakketten werden bezorgd. Kerstpakketten, maar vooral wijnpakketten hadden een groot aandeel in het volume.

Klanten maken steeds meer gebruik van de verschillende bezorgmogelijkheden van PostNL. Van maandag tot en met vrijdag is dit mogelijk tot 21:30 uur. PostNL bezorgt ook in het weekend. Ook is het mogelijk om een pakket te laten bezorgen bij één van de 2.600 PostNL locaties.

‘Onze 18 sorteercentra draaien heel december op volle kracht. Per dag zijn gemiddeld 3.100 pakketbezorgers op pad, dat zijn er 500 meer dan op een normale bezorgdag. Ik ben er trots op dat onze medewerkers en bezorgers met hard werken dit huzarenstukje hebben geleverd. Dat is uiteindelijk in het belang van zowel onze verzendende klanten als van de ontvangende consumenten’ zegt Gerrit Mastenbroek, directeur PostNL Pakketten.